logo
Search
Generic filters
Exact matches only

Sănătatea începe cu alimentele de la micul dejun

Se spune că micul dejun este cea mai importantă masă a zilei. Indiferent dacă servim o mâncare gătită sau dacă preferăm să mâncăm ceva rapid dimineața, trebuie să încercăm pe cât posibil să nu sărim peste această masă.

Conform nutriționiștilor, un mic dejun sănătos oferă organismului toate vitaminele necesare pentru a avea energie întreaga zi. Pe lângă faptul că ne oferă energie, consumul primei mese a zilei ne protejează inima, scade riscul producerii diabetului sau a apariției obezității. În plus, cercetările în domeniu au demonstrat că persoanele care servesc micul dejun sunt mai sănătoase din punct de vedere mintal, acesta contribuind la sporirea atenției, a creativității și a concentrării, precum și la îmbunătățirea memoriei.

Există numeroase alimente bogate în nutrienții de care avem nevoie dimineața, pentru a fi activi întreaga zi, așa că stabilirea unei mese sănătoase ar trebui să fie o sarcină ușoară pentru oricine. Pentru a-ți face alegerile mai ușoare, în cele ce urmează vă oferim câteva exemple de alimente și băuturi ideale pentru a fi consumate la micul dejun:

Alimente

  • fructe (ex. mere, pepene galben, fructe de pădure, citrice, ananas, caise, căpșuni, zmeură)
  • legume (ex. roșii, castraveți, ardei, țelină, castraveți, cartofi, mazăre, fasole)
  • nuci (ex. migdale, alune, nuci) și semințe (ex. floarea soarelui, in, mac, susan)
  • ouă (ex. fierte, omletă, ouă ochi)
  • produse din carne (ex. șuncă, piept de pui, bacon)
  • produse lactate (ex. lapte, brânză, cremă de brânză, iaurt, chfir, lapte bătut)
  • produse făinoase (ex. pâine prăjită, biscuiți, paste)
  • salate (de fructe, de legume, orientală, de vinete, de țelină)
  • cereale integrale
  • creme (unt, unt de arahide, cremă de humus)

Băuturi

  • sucuri de fructe și legume
  • shake-uri cu fructe sau cu lapte
  • smoothie-uri (ex. cu fructe, cu legume, cu lapte, cu iaurt)
  • cafea simplă sau cu lapte
  • cacao cu lapte
  • ceaiuri (ex. verde, negru, de fructe, de mentă, roibos)

Cu siguranță că lista prezentată anterior conține cel puțin câteva dintre alimentele preferate de fiecare dintre voi pentru micul dejun. Iar odată ce v-ați  hotărât ce alimente alegeți, nu vă mai rămâne altceva de făcut decât să le preparați și apoi să le serviți.

Voi ce obișnuiți să consumați la micul dejun?

Newsletter
Începe-ți dimineața cu o cană de cafea și articole interesante de la noi
*Respectăm dreptul la intimitate și luăm în serios protejarea datelor

Recomandări

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *