Beneficiile pilatesului

În ziua de azi există nenumărate sisteme de antrenamente fizice menite să întărească corpul și să îl sculpteze. Desigur, deși orice formă de mișcare executată corect este benefică corpului, nu toate programele de exerciții au rezultatele a ceea ce își propun. În articolul de azi vreau să descoperim împreună ce înseamnă Pilates și care sunt beneficiile unui astfel de program de exerciții. Mai exact, te invit să afli pentru ce e bun Pilates și care sunt avantajele și dezavantajele acestei forme de exerciții.

Ce este Pilates?

Pilates este un program de exerciții fizice care se bazează pe întărirea trunchiului mai degrabă decât pe întărirea membrelor. Este un program care mărește nivelul de flexibilitate și forță al musculaturii corpului. Sistemul a fost inventat la începutul anilor 1900 de către neamțul Joseph Pilates, care suferea de astm și rahitism în copilărie și care a devenit interesat de exerciții fizice pentru a-și întări corpul. Acesta a dezvoltat un sistem de exerciții pe care îl numea „contrologie”, care au funcționat foarte bine, așa că a început să le implementeze și pe atleți și sportivi, iar mai apoi fenomenul Pilates s-a răspândit în întreaga lume. În final, Pilates a ajuns să influențeze major lumea gimnasticii și a boxului, făcând ca atleții să fie mai puțin predispuși la leziuni.

Pilates și postura

Unul dintre cele mai evidente beneficii vizibile la cei care practică Pilates, este schimbarea în bine a posturii corporale atunci când aceștia stau la calculator (la muncă sau acasă), dar și în modul în care își poartă corpul. Mantra exercițiilor Pilates este dezvoltarea unui echilibru între mușchii întregului corp, făcând ca aceștia să devină mai alungiți, și prin urmare mai puțin predispuși la leziuni cauzate de sport sau postură necorespunzătoare.

Pilates și abdomenul plat

Una dintre cele mai frecvente afirmații despre Pilates este cea care spune că Pilates îți poate face un abdomen plat. Deși, aceasta nu este complet neadevărată, Pilates lucrează mușchii abdomenului care sunt responsabili de efectul „abdomen cu pătrățele”, însă nu este suficient pentru obținerea unui abdomen plat. Un astfel de abdomen presupune ca nivelul de grăsime din abdomen să fie extrem de scăzut, iar pentru a face asta, ai nevoie de exerciții cardio (care să îți crească pulsul pe tot parcursul antrenamentului și să producă arderi mai intense din depozitele de grăsimi din corp. (NU poți scădea în grăsimi doar într-un anumit loc, scăderea rezervelor de grăsime se efectuează în întreg corpul pe parcursul exercițiilor cardio). În consecință, abdomenul plat poate fi obținut printr-un regim format atât din exerciții cardio, cât și un sistem de întărire a mușchilor (în cazul nostru Pilates).

Pilates și durerile de spate

Este dovedit medical că un sistem de exerciții poate ajuta la alinarea durerilor de coloană și a problemelor la coloană. Însă, Pilates nu este un sistem de exerciții care să rezolve toate problemele. De aceea, înainte să apelezi la Pilates (sau la orice alt sistem de exerciții dacă ai probleme cu coloana), consultă un specialist în gimnastică medicală sau un doctor. Există câteva afecțiuni pentru care recuperarea se poate face prin Pilates, însă dacă antrenorul tău de Pilates nu îți cunoaște diagnosticul și nu îți poate stabili un set corect de exerciții, poți face mai mult rău decât bine.

Totodată Pilates nu supune încheieturile mâinilor și picioarelor la efort prea intens, astfel este perfect pentru cei care au probleme în această zonă și doresc să mențină un antrenament de exerciții fizice.

Comentarii

Please enter your name here
Please enter your comment!

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Aflați cum sunt procesate comentariile dumneavoastră.