Search
Generic filters
Exact matches only

De ce te trezești obosit dimineața

oboseala

Oboseala te afectează atât în viața de zi cu zi, cât și la serviciu sau în relațiile tale. Chiar dacă dormi numărul de ore indicate, dimineața nu te trezești devreme sau în weekenduri reușești să lenevești mai mult timp, în majoritatea dimineților ești mai obosit decât atunci când te-ai pus la somn, iar datul jos din pat și ceasul deșteptător devin un chin.

Specialiștii recomandă să păstrezi dormitorul curat, să îl aerisești cât mai mult posibil și să păstrezi o lumină naturală în cameră. Dar și poziția somnului poate perturba liniștea, astfel că cea mai bună poziție pentru somn este cea pe spate, pentru a distribuie greutatea corpului. Dar există și alte lucruri care perturbă somnul și cauzează oboseala de dimineață.

  • Cafeaua

Dacă obișnuiești să îți bei cafeaua de dimineață în fiecare zi află că aceasta deși te menține revigorată pentru aproximativ o oră, după acea efectul cafelei dispare și se instalează starea de oboseală în întreg corpul. Cele mai multe băuturi pe bază de cofeină conțin și zahăr, iar acesta suprasolicită corpul și are efect de deshidratare.

  • Haine strâmte sau nepotrivite

Hainele strâmte strâng pielea, presează articulațiile, iar corpul depune un efort mai mare în distribuția oxigenului în corp. Poartă haine mai lejere și noaptea optează pentru pijamale mai lărguțe.

  • Deficitul de fier sau vitamina D

Deficitul de fier și de vitamina D provoacă oboseli matinale, anemie și dureri musculare. Poți afla dacă ai aceste deficiențe în urma unor analize de sânge mai detaliate.

  • Bacteriile dăunătoare din intestine

Bacteria Helicobacter Pylori este prezentă la 70% dintre persoane. Această bacterie distruge mucusul produs de stomac și favorizează apariția ulcerului. În faza incipientă, se manifestă simptoame precum gust ciudat, arsuri în capul pieptului sau dureri în gât, resimțite mai ales în timpul nopții. Pentru a detecta bacteria trebuie să faci anumite teste.

  • Activitatea glandei tiroide

Glanda tiroidă este responsabilă pentru funcționarea corectă a metabolismului și pentru echilibrul hormonal. Slăbirea sistemului imunitar și scăderea procesului metabolic sunt efectele resimțite în cazul în care glanda tiroidă nu funcționează așa cum trebuie, astfel că oboseala se instalează mai ușor. Vocea ușor răgușită, unghii și păr casant și pielea sensibilă sunt alte semne ale disfuncției glandei tiroide.

  • Secreții cu efect blocant

În timpul somnului sau în momentele în care răceala se instalează în organism, secrețiile nazale sau flegma se pot așeza pe gât. Astfel, ciclurile de respirație devin incomplete și nesănătoase și rezultă respirația pe gură, care oferă mai puțin oxigen corpului decât are nevoie.

  • Oboseala glandelor suprarenale

Sindromul secolului 21, după cum mai este denumită, presupune funcționarea incorectă a glandelor endocrine situate deasupra rinichilor, ceea ce duce la scăderea nivelului de adrenalină din corp, iar rezistența la stres, infecții sau boli se reduce. Pe lângă faptul că somnul tău nu este niciodată odihnitor și nu reușești să te concentrezi, apare și impulsivitatea, nervozitatea și nevoia de a ronțăi ceva tot timpul. Deficitul de fibre, fructe și legume, consumul zilnic de dulciuri și intervalul nepotrivit alocat somnului sunt câteva dintre principalele cauze ale oboselii glandelor suprarenale.

  • Fibromialgia

Unii cercetători consideră că fibromialgia este o anomalie a sistemului nervos, reprezentat de incapabilitatea de a față face la situații de stres prelungit, iar alți specialiști consideră că reprezintă o disfuncție a hipotalamusului, a glandelor suprarenale și a glandei pituare.

  • Deshidratarea

Pentru a te hidrata potrivit este recomandat să consumi cât mai multe lichide precum apă plată, ceaiuri fără adaosuri și sucuri făcute în casă din fructe și legume. Alte simptoame ale deshidratării sunt piele, buze și gura uscată, sete accentuată și respirație urât mirositoare.

  • Bioritmul circadian

Bioritmul cicardian este ritmul organismului, care te ajută să faci distincția dintre zi și noapte când vorbim de somn și odihnă. De aceea este necesar să menții o constanță în orele tale de somn și să încerci să dormi orele necesare corpului pentru a se reface.

Este important să descoperi sursa oboselilor tale de dimineață, dar să menții o alimentație sănătoasă și să faci exerciții fizice în fiecare zi cel puțin 15 minute.

Newsletter
Începe-ți dimineața cu o cană de cafea și articole interesante de la noi
*Respectăm dreptul la intimitate și luăm în serios protejarea datelor

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *