Search
Generic filters
Exact matches only

4 beneficii ale consumului unui mic dejun bogat în proteine

Proteinele sunt substanțe organice formate din lanțuri simple sau dezvoltate de aminoacizi ce sunt prezente în celulele tuturor organismelor vii. Acestea se regăsesc atât în produsele alimentare vegetale, cât și în cele de origine animală, de unde spun preluate de organismul nostru.

Acestea se numără printre cele mai importante substanțe de care avem nevoie pentru a fi sănătoși și pentru ca organismul să funcționeze în limitele normale. Proteinele au rol important în constituirea structurilor de susținere a organismului, acestea fiind recunoscute pentru faptul că ajută la creșterea masei musculare, la refacerea țesuturilor și a organelor și pentru faptul că ajută la sintetizarea hormonilor, anticorpilor și a enzimelor. Potrivit nutriționiștilor, în medie un bărbat ar trebui să consume cam 60 grame de proteine zilnic, iar o femeie aproximativ 40 grame.

Pentru o alimentație sănătoasă trebuie să introducem în dieta noastră atât proteinele vegetale, cât și pe cele animale. Consumul unui mic dejun bogat în proteine are mai multe avantaje. Iată care sunt câteva dintre acestea:

1. Devii mai energic

Proteinele te ajută să te trezești mai repede pentru că acestea au în componența lor aminoacizii de care are nevoie creierul. Acestea te vor ajuta să fii mai energic, pe parcursul întregii zile datorită faptului că ajută la eliminarea treptată a carbohidraților în organism.

2. Oferă o senzație de sațietate

Dacă sari peste micul dejun sau nu consumi suficiente proteine la această masă, atunci e foarte probabil să mănânci mai mult, la prânz și cină. Rezultatul va fi acela că vei avea probleme cu greutatea controlul greutății, ceea ce ar putea duce la apariția obezității.

3. Proteinele și carbohidrați complecși

Corpul nostru utilizează întâi carbohidrații și mai apoi proteinele. Dacă vom consuma carbohidrați simpli (pâine, cornuri, cereale pline de zahăr etc.) aceștia vor fi sintetizați imediat și ți se va face foame repede. Dacă, în schimb,  vom consuma carbohidrați complecși, pe care îi putem obține din combinația de fructe, legume, pâine și cereale integrale, organismul nostru va avea nevoie de mai multe timp pentru a-i metaboliza ceea ce înseamnă că nu vom simți atât de rapid senzația de foame.

4. Sursă de aminoacizi

Glutamatul și aspartanul sunt doi aminoacizi sintetizați din proteine care acționează ca și neurotransmițători. Pentru a obține întreaga gamă necesară de aminoacizi folositori pentru buna funcționare a organismului ar trebui să consumăm: ouă, carne, pește, lactate, soia și fructe cu coajă lemnoasă (nuci, migdale, fistic, caju, alune).

Proteinele sunt benefice pentru organismul nostru atât timp cât sunt consumate în cantitatea recomandată, pe termen lung acestea contribuind la îmbunătățirea sănătății oaselor și scade riscul de rupere al acestora, datorită absorbției de calciu, de către organism. Totuși, dacă le vom consuma în exces, este posibil să ne confruntăm cu probleme de sănătate, cum ar fi osteoporoza.

Voi consumați suficiente proteine la micul dejun?

Newsletter

Bună Dimineața, săptămânal pe email

*Respectăm dreptul la intimitate și luăm în serios protejarea datelor

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *