Beneficiile mazărei

În trecut era cunoscută drept leguma săracului. Acum, restaurantele se folosesc de boabele de mazăre pentru a pune o garnitură verde pe farfurie. Adevărul e că multă lume trece cu vedere peste beneficiile boabelor de mazăre. În primul rând, trebuie menționat că aceasta face parte din categoria leguminoaselor, alături de fasole, năut și soia, nu din categoria legumelor, așa cum crede majoritatea lumii. Pe lângă asta însă, mazărea e un bob mic cu un aport mare de nutrienți care merită menționați.

Antioxidanții ajută la prevenirea cancerului de stomac

Primul beneficiu adus de consumul de mazăre este, în mod sigur, aportul de antioxidanți. Flavonoizi, carotenoizi, acizi fenolici și polifenoli – toți au contribuții în eliminarea radicalilor liberi și prevenirea apariției celulelor canceroase, în special la nivelul aparatului digestiv. Pe lângă această funcție însă, antioxidanții mai au efectul de a întări sistemul imunitar și de a menține nivelul de colagen din piele. Pe scurt, mazărea are un efect anti-aging.

Are efecte antiinflamatorii

Inflamarea are un efect reparator asupra țesutului deteriorat. În momentul în care inflamarea persistă însă, aceasta poate deveni o afecțiune cronică, legată strâns de hipertensiune, boli cardiace, bronșită, osteoporoză sau candidă. Mazărea conține substanțe antiinflamatorii numite pisumsaponins 1 și 2, găsite aproape exclusiv în boabele de mazăre (motiv pentru care substanța este numită după denumirea științifică a plantei Pisum Sativum). Acestea, împreună cu vitamina C și E ajută la tratarea inflamațiilor și prevenirea bolilor menționate mai sus.

Bogat în fibră, sărac în calorii

Boabele de mazăre sunt alimentul ideal pentru a promova pierderea în greutate. Asta pentru că au un conținut sărac în calorii, astfel că e nevoie de 150 g de mazăre pentru a obține 100 de calorii. Pe de altă parte, aceleași 150 g de mazăre ar avea un conținut incredibil de 7.7 g de proteine și fibră. Unde mai pui că aduce un aport sănătos de potasiu și calciu.

Promovează sănătatea ochilor

Mazărea conține luteină, un antioxidant care ajută la menținerea sănătății în celulele ochilor. Corpul tău depozitează luteina în retină și ajută la filtrarea și reglarea cantității de lumină care trece prin ochi. Este necesar să te asiguri că consumi în mod regulat alimente care conțin luteină, pentru că organismul uman nu poate produce acest nutrient și cea mai bună sursă de luteină este din alimentație. Consumând în mod regulat alimente care conțin luteină, poți preveni degenerarea vederii odată cu înaintarea în vârstă.

Comentarii

Please enter your name here
Please enter your comment!

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Aflați cum sunt procesate comentariile dumneavoastră.