Beneficiile smoothie-urilor

În ultima perioadă, smoothie-urile au luat cu asalt micul dejun. Multă lume a început să consume un smoothie în locul micului dejun sau în locul unei gustări dintre mese. Însă cât de sănătoase sunt acestea pentru organism? Cum ne ajută ele să menținem o nutriție echilibrată? De ce poți înlocui o masă întreagă cu un smoothie de fructe în timp ce nutriționiștii te încurajează? Hai să vedem răspunsurile pentru aceste întrebări!

Ce sunt smoothie-urile?

În esență, smoothie-urile sunt varianta mai nutritivă și mai sănătoasă a unui milkshake. Ele pot conține o varietate de fructe și legume, lactate (lapte, iaurt) sau produse precum laptele de soia/migdale și semințe. Desigur, un smoothie nu conține lactate în mod obligatoriu, așa cum conține un milkshake. Acesta poate fi făcut cu apă sau lapte vegetal precum cel de soia sau de migdale sau chiar cu suc de fructe. Asemeni unui milkshake, smoothie-ul are o consistență mai groasă, datorită ingredientelor pe care le conține și faptului că fibra fructelor și legumelor e inclusă integral, fiind făcut în blender, nu în storcător.

Smoothie sau mâncare solidă?

Din punct de vedere nutrițional, unii specialiști tind să creadă că un smoothie este mai benefic pentru organism, pe motiv că nutrienții sunt absorbiți mult mai ușor. Pe de altă parte, „mâncarea lichidă” poate aduna un număr mare de calorii foarte ușor. Mai mult, chiar dacă are același număr de calorii cu mâncarea solidă, cea din urmă este mai greu de digerat, deci oferă sațietate pentru o perioadă mai îndelungată decât smoothie-urile. Din acest motiv, se recomandă atenție în înlocuirea acestora cu o masă integrală.

Ce beneficii aduc?

Așa cum am menționat în paragraful anterior, sunt o foarte bună metodă de a absorbi cât mai mulți nutrienți din fructe și legume. Ba mai mult, sunt o modalitate mai plăcută de a consuma legume, în special pentru cei care nu iubesc gustul și textura acestora. Dacă trebuie să mărești consumul zilnic de legume și nu le poți mânca, începe cu un smoothie cu spanac și fructe. Gustul fructelor maschează spanacul și nu îl vei simți. În plus, legumele crude sunt mult mai benefice pentru organism decât cele gătite pentru că, prin gătire, se pierd o parte din vitaminele și mineralele benefice organismului. Pe de altă parte, faptul că fructele sunt adăugate în proporție egală sau mai mare decât spanacul (sau orice alte legume), fac ca numărul caloric să crească și o dată cu el aportul de zahăr (din fructe).

În consecință, unii nutriționiști recomandă ca smoothie-urile să fie consumate mai degrabă ca și gustări decât ca și înlocuitori de mese, dând ca explicație faptul că nivelul de sațietate scade mai rapid după consumarea unui smoothie decât atunci când mesteci mâncare solidă, iar stomacul tău trebuie să o digere.

Comentarii

Please enter your name here
Please enter your comment!

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Aflați cum sunt procesate comentariile dumneavoastră.