Search
Generic filters
Exact matches only

De ce este bine să consumi ridiche roșie

Ridichea roșie se numără printre cele mai gustoase și cele mai consumate legume de primăvară. Aceasta face parte din familia rădăcinoaselor și crește în zonele temperate, ceea ce înseamnă că poate fi cultivată și la noi în țară. De la această legumă se consumă rădăcina suculentă și bulboasă.

Deși nu se cunosc exact originile acesteia, menționări ale cultivării ridichii roșii apar încă din Grecia Antică și din perioada Imperiului Roman. Înainte de aducerea cartofului în Europa, în secolul al XVI-le, se spune că aceasta era cea mai consumată legumă din această zonă a lumii. Totuși, și în prezent ea se numără printre cele mai populare verdețuri de pe acest continent. In cele ce urmează îți voi prezenta câteva beneficii ale ridichii roșii și cum poate fi consumată ea.

Beneficiile ridichii roșii

Ridichea roșie este bogată în vitamine. Aceasta conține vitamina C, care întărește sistemul imunitar și este esențială în absorbția nutrienților, numeroase vitamine B (B2, B3, B6, B9), la care se adaugă vitaminele A, E și K. Tot aceasta este foarte bogată în substanțe nutritive și în minerale, dintre care amintim doar fierul, calciul, cuprul, magneziul, manganul și zincul, care se găsesc în bulb.

Consumul acestei legume este benefică pentru digestie deoarece conține multe fibre. În plus, aceasta este bogată și potasiu, ce este responsabil cu sănătatea țesutului muscular și a nervilor din organism, dar contribuie și la buna funcționare a rinichilor.

Mai mult, se spune că un consum regulat de ridichi reduce riscul de îmbolnăvire de cancer de colon prin faptul că substanțele nutritive pe care le conține încetinește considerabil ritmul de dezvoltare al celulelor cancerigene responsabile pentru această boală.

Cum consumi ridichea roșie

Deși este o plantă rădăcinoasă, ridichea roșie poate fi mâncată în numeroase moduri. Astfel, ea poate fi consumată în forma sa naturală, atât cu învelișul care îi dă culoarea roșie, cât și după eliminarea acestuia, fie în salatele de legume, fie împreună cu alte alimente gătite.

De asemenea, ea poate fi consumată sub formă de suc, având o rădăcină suculentă, murată, sub formă de pastă, cremă de ridichi sau supă-cremă, ce poate fi preparată atât din rădăcină, cât și din frunzele ei.

Indiferent de modul în care este consumată, este recomandat ca aceasta să se folosească în alimentație atunci când este tânără și de dimensiuni mai mici. Ridichea roșie poate ajunge și până la greutatea de un kilogram, însă dacă ați lăsat-o să crească atât de mult, ea este deja bătrână și își schimbă gustul, acesta devenind mai amărui, iar rădăcina devenind mai uscată și mai aspră.

Tu obișnuiești să consumi ridichi roșii?

Newsletter

Începe-ți dimineața cu o cană de cafea și articole interesante de la noi

*Respectăm dreptul la intimitate și luăm în serios protejarea datelor

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *