Idei pentru un mic dejun de post

Postul Paștelui mai durează destul de mult, astfel că e posibil să fi rămas fără idei pentru mâncarea de post de la micul dejun în cazul în care obișnuiți să postiți. În ziua de astăzi e destul de greu să găsești alimente care sunt de post, mai ales în ceea ce le privește pe cele prelucrate deja. Având în vedere că nu prea avem atât de multe soluții pentru a mânca sănătos și gustos, vom fi obligați, de cele mai multe ori, să ne preparăm noi propriul mic dejun în totalitate.

Salatele de legume sau de fructe pot fi o soluție salvatoare din punct de vedere nutrițional pentru că ne vor ajuta să ne începem ziua așa cum trebuie din acest punct de vedere. Marele lor beneficiu este acela că sunt ușor de preparat și de asimilat de organism, prin urmare ne vom energiza foarte repede după ce mâncăm astfel de alimente de calitate.

Dacă suntem obișnuiți cu cerealele cu lapte de dimineață, putem încerca o altă metodă pentru a consuma o astfel de combinație. Avem nevoie doar de o cană de fulgi de ovăz, apă sau lapte vegetal de soia la care mai putem adăuga ce mai vrem noi precum banană pisată, scorțișoară, miere sau miez de nuci și/sau alune.

Clătitele de post sunt și ele un mic dejun care poate fi o schimbare în ceea ce privește alimentele de post pe care le consumăm de dimineață. Pe lângă faptul că sunt gustoase, cu siguranță vom face mai multe încât să avem și pentru mai târziu.

Hummus-ul este o altă variantă gustoasă și destul de simplu de preparat dacă avem la îndemână un robot de bucătărie. Beneficiile acestui preparat sunt numeroase și dacă nu avem timpul necesar să îl preparăm, îl putem cumpăra de la magazin, chiar și în mai multe variații cum ar fi clasic, cu boia sau curry.

Grișul cu lapte vegetal îndulcit cu miere și la care mai adăugăm și un pic de scorțișoară ar trebui luat și el în calcul atunci când dorim să mâncăm ceva diferit de dimineață sau pur și simplu vrem să avem parte de un desert. Mierea poate fi înlocuită cu dulceața sau gem de fructe dacă ne place mai mult așa.

Untul de arahide trebuie să facă și el parte din această listă pentru că are calități nutritive foarte bune și este ușor de preparat, chiar și acasă dacă avem un robot de bucătărie. În cazul în care îl achiziționăm din comerț ar fi bine să fim atenți la ingredientele pe care le conține pentru a ne asigura că există cel puțin 90% arahide în el.

Pasta de măsline, morcovi sau linte ar mai fi alte variante bune, însă va trebui și în acest caz să utilizăm tehnologia pentru a ne înjumătăți munca. Blenderul sau robotul de bucătărie va fi cel mai bun prieten al nostru.

Tu ce alimente consumi la micul dejun atunci când ții post?

Citește și despre cum să prepari o cană de cafea perfectă.
Comentarii