Search
Generic filters
Exact matches only

Beneficiile consumului de avocado

Considerat un superaliment, fructul de avocado devine tot mai popular în lumea gastronomică. Este cel mai cunoscut ca ingredient în sosul mexican guacamole, însă există multe metode de a consuma avocado. Dacă îți place fructul, sau dacă încă nu l-ai încercat, dar vrei să afli mai multe despre el, iată ce beneficii aduce consumul de avocado.

Previne osteoporoza

Vitamina K este conținută din belșug în fructul de avocado, motiv pentru care acesta este un ingredient care te poate ajuta să îți îmbunătățești sănătatea oaselor. Vitamina K ajută la îmbunătățirea absorbției de calciu în oase. De fapt, o jumătate de avocado conține cam un sfert din doză zilnică recomandată de vitamina K.

Previne cancerul

Ca multe alte fructe, avocado conține cantități importante de antioxidanți precum niacină, riboflavină și altele, care ajută în eliminarea radicalilor liberi și previne apariția celulelor canceroase. Pe lângă asta avocado este bogat în acid pantotenic, magneziu, beta caroten, potasiu, luteină și omega-3s.

Ajută în nutriție

Avocado este un fruct compus din grăsimi bune (nesaturate) pentru organism și multă fibră. Consumul de avocado îți va ajuta fiecare celulă din corp să se dezvolte în mod normal. Datorită cantității mari de grăsimi bune, acesta ajută la absorbția nutrienților în organism, indiferent dacă provin din avocado sau alte alimente.

Coboară nivelul de colesterol și previne bolile cardiace

Cercetări științifice extensive au demonstrat că oamenii care consumă în mod regulat avocado, au un nivel de colesterol rău (LDL) redus și prezintă un nivel ridicat de colesterol pozitiv (HDL). Totodată, avocado are efect și asupra nivelului de trigliceride din sânge.

Protejează ochii

Anumiți nutrienți din avocado (luteină și zeaxantină) îmbunătățesc vederea și protejează ochii de apariția cataractelor și a bolilor oftalmologice apărute odată cu înaintarea în vârstă.

Ajută la scăderea în greutate

Deși fructul este bogat în grăsimi, acestea sunt bune pentru organism (mono și polinesaturate). Mai mult, avocado conține o cantitate importantă de proteine și fibră. Prin urmare, consumul de avocado ajută la menținerea senzației de sațietate pentru o perioadă mai lungă, astfel fiind redus consumul de mâncare din zi. Totodată, fructele de avocado au un conținut extrem de scăzut în carbohidrați, ceea ce susține și mai mult scăderea în greutate.

Prin urmare, dacă iubești fructul de avocado, continuă să îl consumi pe pâine, crud în salate, gătit sau încorporat în smoothies pentru a beneficia de toate vitaminele, mineralele și antioxidanții din acesta. Iar dacă încă nu mănânci acest superaliment, ce aștepți? E timpul să începi să introduci avocado în dieta ta.

Newsletter

Bună Dimineața, săptămânal pe email

*Respectăm dreptul la intimitate și luăm în serios protejarea datelor

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *