Search
Generic filters
Exact matches only

Beneficiile murăturilor

Când toamna își așterne pătura de frunze uscate peste pământ, gospodinele de peste tot încep să adune toate cele necesare pentru conservarea alimentelor pe timp de iarnă. Acest obicei s-a dezvoltat peste tot pe glob din antichitate, vremea în care nu existau alte metode de conservare a mâncărurilor pentru mai mult de câteva zile. Murăturile și mâncărurile conservate erau esențiale pentru a supraviețui iernii sau călătoriilor cu vaporul, care durau foarte mult. Totuși, acest proces de conservare al alimentelor nu este benefic doar pentru că extinde perioada de păstrare a unui aliment fără ca acesta să fie alterat. De fapt, murăturile clasice chiar au beneficii pentru corp.

Nutriția în murături

În mod tipic, murăturile sunt puse prin adăugarea legumelor în saramură (apă cu sare) alături de condimente precum boabe de muștar, hrean sau cimbru. Apoi aceste legume fermentează, lucru care produce acid lactic și menține vitaminele și mineralele prezente în fibre. Pe de altă parte, o metodă mai recentă de a pune murături include oțetul, zahărul sau plicurile gata pregătite. Aceste doar conservă legumele murate și nu le oferă timp de fermentare, ceea ce înseamnă că ele produc semnificativ mai puțin acid lactic. În organism, murăturile fermentate (precum varza murată) ajută la restabilirea florei intestinale (cu probiotice) și luptă împotriva bacteriilor cauzatoare de boli. Pe lângă asta, murăturile sunt o sursă bună de fibre și vitamine.

Sarea din murături

În prepararea saramurii pentru murături este folosită sare pentru murături, neiodată. Aceasta este sare pură, fără agenți anti aglomerare (folosiți pentru ca sarea să nu se strângă grămadă în transport, să rămână granulată). Folosirea sării face ca murăturile să fie bogate în sodiu, ceea ce e atât un lucru bun, cât și unul rău. Bun pentru că sodiul ajută la controlarea tensiunii arteriale și a debitului de sânge în vene și ajută și la funcționarea propice a mușchilor și nervilor. Rău pentru că, în cantități prea mari, pot avea efectul opus celui scontat. Astfel, prea mult sodiu poate face ca tensiunea arterială să devină prea ridicată. Pe lângă asta, prea mult sodiu poate provoca acumulări de lichid în organism, iar asta poate oferi impedimente în buna funcționare a organismului.

În consecință, ca orice fel de mâncare, murăturile trebuie consumate în moderație. Dacă se întâmplă așa, murăturile pot să aducă beneficii organismului, însă dacă sunt consumate în exces acestea pot dăuna. Totodată, trebuie să reții că nu este recomandat să te bazezi doar pe murături pentru a-ți lua vitamine și minerale în timpul iernii. Încearcă să creezi un echilibru între legumele murate și cele crude pe care le mănânci.

Newsletter
Începe-ți dimineața cu o cană de cafea și articole interesante de la noi
*Respectăm dreptul la intimitate și luăm în serios protejarea datelor

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *