Search
Generic filters
Exact matches only

Mișcarea de dimineață

Pentru ca toată ziua să îți meargă bine, trebuie să începi dimineața cum se cuvine. Trezitul la o oră cât mai matinală, un mic dejun sănătos și câteva exerciții făcute dimineața îți pot oferi energie pentru întreaga zi, alungă starea de somnolență și te pot ajuta să te concentrezi mai bine.

Chiar dacă este vorba de o plimbare de 10 minute sau de o serie de exerciții pe care ți le impui, exercițiile sunt benefice pentru organism și te ajută să îți menții sănătatea fizică și mentală.

Importanța exercițiilor de dimineață

Este indicat să faci exerciții în fiecare dimineață. Vei simți diferența din primele zile, iar nivelul de energie resimțit îți va da o stare de bine începând cu primele ore ale dimineții.

Potrivit site-ului de specialitate Sfatul Medicului, exercițiile de dimineață sunt importante întrucât ajuta organismul să funcționeze normal. Unul dintre avantajele acestui obicei este că, dacă te trezești devreme pentru a face sport, vei avea tendința de a te pune mai repede la somn, ceea ce înseamnă că nu vei mai lua cina la ore târzii, un obicei deloc sănătos. De asemenea, exercițiile făcute devreme, în lumina soarelui, îți ajută metabolismul să aibă un ritm mai accelerat pe tot parcursul zilei, îți ajută tensiunea arterială să se normalizeze, ceea ce contribuie la reglarea ciclului trezire-adormire și te ajută să te odihnești mai bine.

În plus, un studiu realizat, în anul 2012, de o echipă de cercetători de la Universitatea din Carolina de Sud (SUA) a demonstrat faptul că exercițiile fizice ne fac mai inteligenți, prin creșterea nivelului de energie din creier. Potrivit cercetătorilor americani, exercițiile regulate oferă un surplus de energie creierului şi reduc oboseala mentală. De asemenea, acestea ne ascut mintea şi împiedică apariția bolilor cerebrale asociate cu vârsta mai înaintată, cum ar fi Alzheimerul, scrie Daily Mail.

Exercițiile de dimineață te ajută să slăbești

Mișcarea făcută dimineața este recomandată și persoanelor care doresc să slăbească. Potrivit unui studiu realizat, în 2012, de un grup de cercetătorii britanici, exercițiile făcute dimineața, chiar înainte de micul dejun, sunt cele mai eficiente în reducerea greutății corporale. În plus, ele favorizează şi o circulație mai bună a sângelui.

Cea mai mare diferență este între a face ceva şi a face nimic. Dacă vei face sport înainte de micul dejun, vei avea rezultate mai bune într-un timp mai scurt. Dar dacă nu poți face exerciții fizice înainte de micul dejun, nu dispera, tot vei avea rezultate benefice, dar mai încete”, a afirmat doctorul Jason Gill, cel care a condus studiul, citat de Mediafax.

Newsletter

Bună Dimineața, săptămânal pe email

*Respectăm dreptul la intimitate și luăm în serios protejarea datelor

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *